Aktørene som besøkte Jernbanedirektoratet la frem rapporten om en mulig Internasjonal godskorridor nord-sør laget av Flowchange.
– Elektrifisering av hele Røros- og Solørbanen med Kongsvinger som et nav for tømmertrafikk og annet gods er et viktig svar for å etablere en internasjonal godskorridor mellom nord og sør.
– Rapporten gir et svar på markedspotensialet, og sier at godsmengden på bane kan fordobles.
Felles uttalelse fra jernbaneforaene i Norge 3. juni:
«Vi ber om at det i NTP presenteres en helhetlig plan som gjør det mulig å etablere internasjonale godskorridorer fra de ulike landsdelene i Norge, der det er en målsetting at samme materiell kan brukes på det meste av jernbanenettet i hele landet.
Dette vil være viktige bidrag for å nå målsettingene om reduserte utslipp, styrke næringslivet, redusere behovet for veiutbygginger og bedre trafikksikkerheten langs sterkt belastede Europa, riks- og fylkesveier.»