NORSKOG.no ble forrige uke lansert i nytt design og med ny menystruktur. – Nettsiden er en av våre viktigste kommunikasjonskanaler, og nå har denne kanalen fått et solid løft, sier administrerende direktør Arne Rørå. 

De nye nettsidene, som ble lansert torsdag 6. mars, er utviklet av kommunikasjons- og teknologibyrået Spire. Spire har også utviklet de nye nettsidene for NORTØMMER.no, som ble lansert samtidig med norskog.no forrige uke.  

– Vi vet at interessen for skogbruket er stor – og økende. De siste årene hatt NORSKOG derfor hatt en uttalt målsetting om å formidle fakta om skog og skogbruk på en bredere og mer effektiv måte. Ikke minst ønsker vi å lykkes bedre i formidlingen av det næringspolitisk arbeidet vårt. Nettsidene våre er viktig for at vi skal kunne levere på denne målsettingen, sier Rørå. 

Har du lyst til å gi en tilbakemelding på de nye nettsidene? Den kan du sende inn HER. (skjema legges inn) 

Mer brukervennlig 

I tett samarbeid med Spire har NORSKOG utført flere tekniske, grafiske og strukturelle oppgraderinger som en del av arbeidet med nye nettsider.  

Dette er nytt på norskog.no: 

  • Struktur: Basert på brukerinnsikt ligger vårt mest relevante innhold godt synlig på førstesiden. Alt annet innhold skal være lett å navigere seg til i ny menystruktur og ved søk. NORSKOG har også prioritert arbeidet med undersidene på næringspolitikk slik at de i større grad gjenspeiler organisasjonens ståsted og prioriteringer.  
  • Design: Nytt design er nok det brukere ved første øyekast vil oppleve som den største endringen på nettsidene. Nettsidedesignet gjenspeiler NORSKOGs nye grafiske profil, som ble tatt i bruk allerede i fjor. 
  • Teknisk løsning: WordPress er fortsatt teknisk løsning for norskog.no. I arbeidet med de nye nettsidene er det gjort flere endringer og tilpasninger fra den gamle WordPress-løsningen, både for å bedre stabilitet i drift og gi større redaksjonell frihet og dermed bedre brukergrensesnitt.  

NORSKOG vil jobbe fortløpende med å utvikle og forbedre nettsiden, i tråd med organisasjonens overordnede kommunikasjonsstrategi. 

 – Vi er svært glade for at de nye nettsidene er lansert, og ser frem til å produsere enda mer – og bedre – innhold fremover, avslutter administrerende direktør Rørå. 

Har du lyst til å fortelle oss hva du synes om de nye nettsidene? Da kan du legge igjen din tilbakemelding nedenfor!